Markarbete

Tävlings grupps träning idag och så var det markarbete. Först så hade vi lite sits träning då skulle vi stå upp i lätt sits väldigt länge och låta hästarna trava på. Lisa spang som en galning men det var bara bra fick hon springa av sig lite. Sen fick vi så klart sitta som vanligt. I början var hon lite stel i höger sidan men det löste sig sen. Vi skulle trava över bommar på en volt vilket gick okej men sen i gallopen fick vi lite problem. Antigen spang hon bara på eller så vart det för små språng.  Men det vart bättre sen när jag valde att lägga upp tempot och rida på 4 ist för 5.
Nu har allsvenskorna kommit ut på ridsports förbundets hemsida och vi är anmälda till hoppningen och dressyren i div 2. Först trodde vi att vi inte skulle får rida någon efter som vi har en facebook grupp innom klubben där det kommer nyheter om tävlingar och allsvenskor där stod det att vi skulle rida div 3 i hoppning men vår ridlärare sa att hon hade andra planer för mig och katre. Sen när jag kom hem fick jag se att vi var anmälda till div 2 så jag antar att det är planerna!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0