Lite om mig själv.

Som ni kanske redan vet så heter jag Katre, jag fyller 15 den fjärde september. Jag har bott i Sverige 3 år nu. Jag har ridit hela mitt liv även när jag var liten eftersom både min mamma och moster var intresserade av hästar, lektioner på ridskola började jag rida när jag gick i årskurs 1. Efter ett tag ridande på ridskola fick jag en ponny som hette Ripsu henne delade jag med en kompis, vi fick henne i julklapp, tyvärr så blev hon sjuk och kunde inte bli bra längre. Efter henne så köpte mamma en stor häst som heter Tarkus och han lever fortvarande på ett pensionärshem för hästar jag tror att han är nånstans vid tjugoårs åldern. Efter honom så skaffade vi en fyraåring valack som heter Rekkar honom hade vi fram till vi flyttade till svergige, nu har min mammas kompis honom. När jag flyttade till Sverige började jag rida på ett vanligt ridpass, efter ett tags ridande frågade min ridlärare om jag ville vara med i träningsgruppen jag tyckte det var jätte kul att jag fick vara med och rida ponnycuppen och sånt, men så blev det inga ponnycupper den terminen, efter jag hade ridit en termin i tränings gruppen blev jag tillfrågad om jag vill rida i tävlingsgrppen, det innebär att man får fodervärda en ridskole häst, träna och tävla den jag red en termin på olika ponnysar för att kolla vilken var den rätta, innan hade jag ridit ganska mycket på Lisa tävlat i dressyr på henne och även fått några placeringar. Dom sista veckorna på terminen red jag en ponny som heter Robbie Williams jag hade ridit på honom ca 2 ggr innan så det var jättekul och rida honom, det gick väldigt bra på träningar så jag bestämde mig att rida en klubbdressyr på honom det blev en Lb:1 och vi red ihop 204p 70,34% som gav en andra placering. Så jag önskade honom som fordevärds häst och då blev det så, jag har fodervärdat honom i 2 terminer nu:)
min fina Robbie:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0